Jak diagnostikovat a vyměnit baterii na 2005 Vw Beetle Tdi?

Ráčny se čtvercovým unášečem o velikosti 0,60 cm odstraňte svorku k POSITIVNÍM kabelu sloupku baterie
Pomocí 10mm zásuvky se čtvercovým unášečem o průměru 0,60 cm a ráčny se čtvercovým unášečem o velikosti 0,60 cm odstraňte svorku k POSITIVNÍM kabelu sloupku baterie (obrázek b-5).

Vysvětluje kroky a postupy, které může vlastník kutilského vozu opravit sám a ušetřit PENÍZE za profesionální opravy; jmenovitě diagnostika a výměna akumulátoru (mimo vozidlo) na VW Beetle TDi z roku 2005

Kroky

  1. 1
    Umístěte volič převodových stupňů do polohy pro parkování nebo na první převodový stupeň.
  2. 2
    Za zadní kola umístěte zakládací klíny.
  3. 3
    Zatáhněte za páku kapoty v kabině.
  4. 4
    Vytáhněte kabel vnější kapoty směrem k sobě a zvedněte kapotu.
  5. 5
    Vložte zařízení pro uchování paměti do zásuvky pro příslušenství v kabinovém prostoru (obrázek b-1).
  6. 6
    Stiskněte jazýček na horním krytu baterie a vyjměte jej.
  7. 7
    Stiskněte jazýček na pojistkové skříňce a zvedněte kryt (obrázek b-2)
  8. 8
    Pomocí 10mm zásuvky se čtvercovým průměrem 0,60 cm a ráčny se čtvercovým průměrem 0,60 cm odstraňte POZITIVNÍ kabel k pojistkové skříňce (obrázek b-3)
  9. 9
  10. 10
    Pomocí 10mm zásuvky se čtvercovým průměrem 0,60 cm a ráčny se čtvercovým průměrem 0,60 cm odstraňte NEGATIVNÍ kabel ze sloupku baterie (obrázek b-4).
  11. 11
    Pomocí 10mm zásuvky se čtvercovým unášečem o průměru 0,60 cm a ráčny se čtvercovým unášečem o velikosti 0,60 cm odstraňte svorku k POSITIVNÍM kabelu sloupku baterie (obrázek b-5).
  12. 12
    Odpojte svorku na krytu baterie (obrázek b-6)
  13. 13
    Pomocí plochého šroubováku uvolněte jazýčky, které připevňují kryt baterie k přihrádce na baterie (obrázek b-7).
  14. 14
    Sejměte kryt baterie a odložte stranou.
  15. 15
    Pomocí 1 cm čtvercového nástavce 13 mm a 1 cm čtvercového nástrčného klíče a 46 cm 1 cm nástavce nástavce demontujte šroub a držák přidržující baterii (obrázek b-8).
    Ráčny se čtvercovým průměrem 0,60 cm odstraňte POZITIVNÍ kabel k pojistkové skříňce (obrázek b-3)
    Pomocí 10mm zásuvky se čtvercovým průměrem 0,60 cm a ráčny se čtvercovým průměrem 0,60 cm odstraňte POZITIVNÍ kabel k pojistkové skříňce (obrázek b-3).
  16. 16
    Šroub a držák baterie byly odstraněny, jak je znázorněno na obrázku b-9.
  17. 17
    Pomocí popruhu na baterii (připojeného k baterii) vyjměte akumulátor z vozidla a umístěte jej na pracovní stůl pro testování.
  18. 18
    Hladina elektrolytu je před kontrolou testována v článcích baterie.
  19. 19
    Odstraňte uzávěry baterie (6) z jejich článků.
  20. 20
    Vložte bateriový hustoměr do jednoho (1) článků.
  21. 21
    Odečet na stupnici hustoměru by měl být přibližně 1270.
  22. 22
    Tato hodnota ukazuje, že baterie je plně nabitá (obrázek b-10).
  23. 23
    Nižší hodnota by znamenala, že je třeba před testováním nabít baterii.
  24. 24
    Buňky označené nízko jsou naplněny pouze destilovanou vodou.
  25. 25
    Naplňte buňky, které jsou nízko po rysku, destilovanou vodou nad horní deskou. Nepřeplňujte.
  26. 26
    Pomocí typické nabíječky baterií přepněte přepínač do polohy 2 nebo 10 ampérů.
  27. 27
    Umístěte POZITIVNÍ (červený) kabel nabíječky baterie do POZITIVNÍHO sloupku baterie.
  28. 28
    Umístěte NEGATIVNÍ (černý) kabel nabíječky baterie na NEGATIVNÍ sloupek baterie.
  29. 29
    Nastavte nabíječku baterií na nastavení 2 A (pomalé nabíjení). Nabijte baterii po dobu sedmdesáti dvou (72) hodin, aby se baterie plně nabila (Obrázek B-11).
  30. 30
    Pomocí digitálního multimetru (k dostání v obchodech s autodíly) nastavte přepínač do polohy VOLTS.
  31. 31
    Umístěte červený testovací vodič do červeného konektoru multimetru.
  32. 32
    Černý testovací vodič umístěte do zdířky COM multimetru.
  33. 33
    Umístěte druhý konec červeného testovacího kabelu a připojte jej k POZITIVNÍM sloupku baterie.
    Ráčny se čtvercovým průměrem 0,60 cm odstraňte NEGATIVNÍ kabel ze sloupku baterie (obrázek b-4)
    Pomocí 10mm zásuvky se čtvercovým průměrem 0,60 cm a ráčny se čtvercovým průměrem 0,60 cm odstraňte NEGATIVNÍ kabel ze sloupku baterie (obrázek b-4).
  34. 34
    Umístěte druhý konec černého testovacího kabelu a připojte jej k NEGATIVNÍM sloupku baterie.
  35. 35
    Odečet na displeji multimetru by se měl pohybovat od 1250 do 1275 voltů, což znamená, že baterie je plně nabitá.
  36. 36
    Tento test (napětí naprázdno) ukazuje pouze to, že baterie může nabíjet (obrázek b-12).
  37. 37
    Kapacita a síla baterie je přesně kontrolována testerem zatížení baterie. Zátěžový tester hodnotí schopnost baterie provozovat startovací motor vozidla nebo příslušenství a udržovat LOAD po dobu patnácti (15) sekund, přičemž napětí neklesne pod 9,6 voltů. Baterie neschopná udržet toto napětí LOAD je vadná (obrázek B-13). Zátěžový test ukázal, že je akumulátor baterie Beetle vadný.
  38. 38
    Náhradní baterie by měly mít stejné specifikace a rozměry jako originál nebo vybitá baterie; jmenovitě hodnocení intenzity proudu a hodnocení studeného startování.
  39. 39
    Očistěte POZITIVNÍ a NEGATIVNÍ sloupky a kabely baterie kartáčem na sloupky baterie (obrázek b-14).
  40. 40
  41. 41
    Silnou korozi na kabelech baterie je třeba očistit sodou a vodou.
  42. 42
    Vložte náhradní baterii do přihrádky na baterii vozidla.
  43. 43
    Namontujte přídržný šroub a držák baterie, kryt, šroub pojistkové skříně a horní kryt baterie v opačném pořadí, ve kterém byly odstraněny.
  44. 44
    Vyjměte držák paměti baterie ze zásuvky příslušenství.
  45. 45
    Demontujte zakládací klíny pod zadními koly.
  46. 46
    Vyzkoušejte správnou funkci brouka.

Tipy

  • Digitální multimetr je elektronické testovací zařízení, které používají technici k hledání a diagnostice elektrických problémů v elektrických obvodech vozidla.
    46 cm 1 cm nástavce nástrčného klíče odstraňte přidržovací šroub
    Pomocí 1cm čtvercového nástrčného klíče 13 mm a 1 cm čtvercového nástrčného klíče a 46 cm 1 cm nástavce nástrčného klíče odstraňte přidržovací šroub a držák baterie (obrázek b-8).
  • Pokud vozidlo neřídí denně nebo neřídí déle než týden, měl by být na sloupky baterie nainstalován udržovač baterie. Údržbové POZITIVNÍ a NEGATIVNÍ kabely se instalují na POZITIVNÍ a NEGATIVNÍ sloupky baterie. Jedná se o zařízení, které používá počítačový čip, který zabraňuje tomu, aby se články akumulátoru staly obětí sulfatace. Obrátí sulfataci, která je hlavní příčinou selhání baterie.
  • Vybitá baterie může být způsobena vadným alternátorem. Chcete-li otestovat alternátor, nastavte multimetr na nastavení VOLTS. Umístěte červený vodič multimetru na POZITIVNÍ sloupek baterie. Umístěte černý testovací vodič multimetru na NEGATIVNÍ pól baterie. Při běžícím motoru dosáhnete rychlosti plynu 1500 ot./min. Na displeji multimetru by mělo být 15 až 17 VOLTŮ. Toto čtení by znamenalo, že alternátor nabíjí baterii. Odečet napětí baterie (12,5 VOLT) by indikoval poruchu alternátoru; například vadný diodový můstek.
  • Pokud je k nabití akumulátoru potřeba nabíječka baterií, nenastavujte rychlost nabíjení na více než 10 ampérů. Rychlé nabíjení baterie způsobí nadměrné zahřívání článků a zkrátí životnost akumulátoru.
  • Technici a kutilé používají držitele paměti baterie k uchování informací v paměti ROM ECM před ztrátou při odpojení záporného kabelu baterie.

Varování

  • Procvičujte správnou techniku zvedání (ohýbání kolen), abyste při vyjímání akumulátoru z vozidla nedošlo ke zranění. Baterie je těžká.
  • Pokud pracujete s autobaterií, vždy noste BEZPEČNOSTNÍ BRÝLE.

Věci, které budete potřebovat

  • Nástroje a vybavení
  • Plochý šroubovák
  • Správce paměti
  • Zakládací klíny
  • Nabíječka baterií
  • Digitální multimetr
  • Akumulátorový hustoměr
  • 0,60 cm čtyřhranný nástrčný klíč 10 mm a 0,60 cm čtyřhranný nástrčný klíč.
  • 1cm čtvercový nástrčný klíč 13 mm a 1 cm čtvercový nástrčný klíč.
  • Ochranné brýle
  • Zkoušečka nabití baterie
  • Náhradní baterie
Tento web používá cookies k analýze návštěvnosti a personalizaci reklam. Pokud stránky dál používáte, dáváte najevo, že s tím souhlasíte. Pro více informací navštivte naše Zásady ochrany osobních údajů.
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedInGoogle+YoutubeRedditDribbbleBehanceGithubCodePenWhatsappEmail