Tento web používá cookies k analýze návštěvnosti a personalizaci reklam. Pokud stránky dál používáte, dáváte najevo, že s tím souhlasíte. Pro více informací navštivte naše Zásady ochrany osobních údajů.

Jak zlepšit své psaní související s prací?

Jak vylepšit psaní související s prací
Následující kroky, jak vylepšit psaní související s prací, se zabývají plánováním psaní v podnikání a vývojem vhodného stylu.

Efektivní komunikace je klíčem k podnikání. Efektivní obchodní psaní ve formě dopisů, brožur, tiskových zpráv, zpravodajů, blogových záznamů a obchodních zpráv pomáhá vašim zákazníkům pochopit podstatu vašeho podnikání a vybízí je k nákupu toho, co prodáváte. Efektivní pracovní psaní ve formě zásad, postupů a poznámek umožňuje vašim zaměstnancům vědět, jaké jsou vaše firemní cíle a co od nich očekáváte, aby tyto cíle splnily. Následující kroky, jak vylepšit psaní související s prací, se zabývají plánováním psaní v podnikání a vývojem vhodného stylu.

Metoda 1 ze 2: plánování toho, co píšete

  1. 1
    Naplánujte si, co chcete říct. Obvykle, pokud není nutná okamžitá odpověď na e-mail, máte čas přemýšlet o tom, co píšete a jak to nejlépe říci. Udělejte si čas na to, abyste určili, co chcete říct, a správné pořadí, ve kterém to řeknete.
  2. 2
    Pochopte rozsah a strukturu toho, co píšete. Pokud odpovídáte na písemnou žádost, můžete z otázek v této žádosti shromáždit požadavky na to, co napsat; pokud ne, můžete požádat žadatele, aby před odpovědí vysvětlil, o co žádá. U delších částí, jako je příručka zásad nebo obchodní zpráva, se můžete podívat na příklady předchozích dokumentů a zjistit, co by mělo a nemělo být zahrnuto a jak to formulovat.
    • Pokud má vaše oddělení průvodce stylem pro typy psaní souvisejícího s prací, konzultujte jej během procesu plánování a psaní tak často, jak je to nutné.
    Budete muset svou práci procházet méně často
    Jak se vám bude lépe psát do práce, budete muset svou práci procházet méně často.
  3. 3
    Poznejte své publikum. Psaní pro podnikové manažery se liší od psaní pro zákazníky a oba se liší od psaní pro vašeho bezprostředního šéfa nebo spolupracovníky. I když potřebujete vždy vytvořit profesionální tón, každé publikum hledá jiné informace a každé publikum přináší jinou četbu znalostí a očekávání toho, co čte.
    • Pokuste se vést střední kurz mezi tím, jak jste při psaní příliš tuhý a příliš neformální. Se zákazníky a spolupracovníky můžete být neformálnější, pokud to obsah vaší zprávy umožňuje, ale při psaní pro podnikové manažery a akcionáře byste měli být formálnější.

Metoda 2 ze 2: psaní do práce

  1. 1
    Buďte přímí. Cílem písemného psaní pro obchodní publikum, ať už uvnitř nebo vně společnosti, je jasně sdělit vaši zprávu. I když potřebujete zaujmout obchodní tón, váš styl by neměl překážet vaší skutečné zprávě.
  2. 2
    Buďte struční. Když se snažíte přijít na to, co chcete říct, můžete k dosažení svého bodu odložit více slov, než kolik potřebujete. Příliš mnoho z těchto slov může vašeho čtenáře zmařit a vést ho k tomu, aby vaši zprávu přehlédl nebo ji jednoduše ignoroval. Zatímco se snažíte získat přehled o tom, co chcete svým čtenářům říct, pokračujte a odkládejte slova, která vás napadnou, pak se vraťte a upravte, co nepotřebujete. Při úpravách je třeba hledat několik věcí:
    • Klišé. Nadměrně použité fráze budou po chvíli ignorovány, což povede k vytvoření nových frází, které se zase samy nadužívají. Vyvarujte se klišé jako mor; zvolit jasný a přesný popis, než se snažit být chytrý.
    • Nadměrné používání kvalifikací. Na volání není nic špatného, když používáte slova jako „mnoho“, „většina“, „obecně“ nebo „velmi“, ale jejich používání příliš často oslabuje dopad vašeho psaní. Některá slova nepotřebují kvalifikaci; mimo marketingovou kopii není volání po „velmi jedinečné“, a dokonce i obchodníci se obejdou, aniž by to řekli.
    • Skladové fráze. Stejně jako u kvalifikátorů fráze jako „skutečnost,“ „důvod“, „ve světle“ a „z důvodu, že„oslabují vaše psaní související s prací, když je používáte příliš často. Mnoho základních frází můžete nahradit jednoduššími slovy, například vyslovením „může“ místo „má schopnost“ a delší frázi použijte, pouze pokud chcete upozornit na větu.
    • Nadbytečná slova. Někdy se spojí dvě slova, která znamenají zhruba to samé, například „naděje a sny“, aby význam měl větší dopad. Toto funguje, pokud je používáno střídmě; Většinu času byste však měli dodržovat slovo, které lépe odpovídá významu vaší věty, a odstranit druhé.
    Psaní pro podnikové manažery se liší od psaní pro zákazníky
    Psaní pro podnikové manažery se liší od psaní pro zákazníky a oba se liší od psaní pro vašeho přímého šéfa nebo vaše spolupracovníky.
  3. 3
    Použijte aktivní hlas. Aktivní hlas, ve kterém předmět věty přichází před silným akčním slovesem a je následován objektem, je silnější než pasivní hlas, kde předmět přichází jako poslední a předchází mu forma „být“ („jsem, "" jsou, "" je, "" bylo, "" bylo "). Porovnejte „Akcie vzrostly o 42 bodů po vítězství Packers Super Bowl“ (aktivní hlas) s „Vítězství Packers Super Bowl bylo odpovědné za nárůst akcií 42 bodů“ (pasivní hlas).
    • Některé pasivní hlasové fráze jako „Toto je“, „To znamená“, „Existuje“ a „Je“, je nutné odkazovat na předchozí větu.
    • Je také možné nadužívat formy „být“ a „mít“, aniž byste něco formulovali pasivním hlasem. Kontrast „Vítězství Packers Super Bowl mělo pozitivní dopad na ceny akcií“ s „Ceny akcií vzrostly poté, co Packers vyhrály Super Bowl.“
  4. 4
    Nezměňujte slovesa a přídavná jména na podstatná jména. Používání podstatných jmen slov běžně používaných jako slovesa nebo adjektiva způsobí, že to, co říkáte, zní abstraktněji a méně konkrétně. Tato forma psaní může být vyžadována v některých akademických a vládních prostředích nebo při oslovování vedoucích pracovníků společnosti, ale ne při oslovování vašich spolupracovníků jasným a jednoznačným způsobem.
  5. 5
    Používejte slova, jejichž význam znáte, a používejte je správně. Vaším cílem je komunikovat jasně, ne zapůsobit na lidi slovy, která mohou soustředit pozornost od toho, co se snažíte komunikovat. To je zvláště důležité při podávání zpráv akcionářům společnosti nebo při vydávání pokynů zaměstnancům společnosti.
Pokud má vaše oddělení průvodce stylem pro typy psaní souvisejícího s prací
Pokud má vaše oddělení průvodce stylem pro typy psaní souvisejícího s prací, konzultujte jej během procesu plánování a psaní tak často, jak je to nutné.

Tipy

  • Před odesláním si pokud možno nahlas přečtěte, co jste napsali. Chyby můžete často snáze rozpoznat, když je uslyšíte, než když je uvidíte.
  • Zpočátku možná budete muset několikrát projít to, co jste napsali, a hledat místa, která porušují každý z kroků uvedených v části „Psaní do práce“. Jak se vám bude lépe psát do práce, budete muset svou práci procházet méně často.

Varování

  • Pokud váš průvodce stylem vašeho oddělení nebo společnosti nesouhlasí s žádným z tvrzení v tomto článku, přečtěte si, co obsahuje váš průvodce stylem. Byl napsán, aby vyhovoval konkrétním potřebám vaší společnosti, zatímco tento článek byl napsán, aby poskytoval obecné rady.
Související články
  1. Jak napsat blízkou třetí osobu?
  2. Jak vyhrát soutěž povídek?
  3. Jak se přihlásit do soutěže o psaní na internetu?
  4. Jak napsat dobrodružný příběh?
  5. Jak se inspirovat (pro spisovatele a umělce)?
  6. Jak napsat bestselleru?
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedInGoogle+YoutubeRedditDribbbleBehanceGithubCodePenWhatsappEmail