Jak zvýšit váhu u dětí?

Pokud vám lékař řekl, že vaše dítě potřebuje přibrat, povzbuzujte ho, aby změnilo stravovací návyky a konzumovalo zdravé kalorické potraviny. Snažte se krmit své dítě častěji, protože děti mají menší břicho než dospělí. Například některé děti možná budou muset jíst 5 nebo 6 jídel denně plus občerstvení. Ujistěte se, že jste během jídla vypnuli televizi nebo jakékoli hry, díky nimž se vaše dítě bude soustředit na to, aby si jídlo užilo a více toho snědlo. Měli byste se snažit zahrnout do stravy vašeho dítěte škrobové sacharidy, jako jsou těstoviny a chleby, a také plnotučné mléčné výrobky, jako je sýr a mléko. Dalším způsobem, jak podpořit přibývání na váze, je krmit je zdravými tuky z ořechů, avokáda a olivového oleje. Pamatujte, že krmení vašeho dítěte různými druhy potravin je důležité, protože ho to povzbudí, aby jedlo více. Tipy od našeho spoluautora Medical o tom, jak si vybrat dobré občerstvení, pokračujte v čtení!

Zejména u starších dětí přidání svalové hmoty pravděpodobně zvýší váhu
Zejména u starších dětí přidání svalové hmoty pravděpodobně zvýší váhu a je vždy zdravější než přidání tělesného tuku.

I přes zaměření na rostoucí počet dětí s nadváhou existuje také mnoho dětí, jejichž zdraví by prospělo přibírání na váze. Řešení není tak jednoduché, jako nechat děti s podváhou dopřát si své fantazie o nezdravém jídle. Místo toho je nejlepším přístupem ke zvýšení hmotnosti u dětí směs změny stravovacích návyků, výběru výživných vysoce kalorických potravin a „plíšení“ kalorií navíc do jídel. Vždy se však nejprve poraďte s lékařem, pokud máte obavy, že vaše dítě může mít podváhu.

Metoda 1 ze 4: identifikace příčin

  1. 1
    Hledejte základní problémy. Některé děti, stejně jako někteří dospělí, jsou prostě přirozeně štíhlé a mají potíže s přibíráním na váze. Měli byste se však pokusit vyloučit další důvody obtížnosti vašeho dítěte při přibývání na váze.
    • Děti jsou proslulé tím, že jsou „vybíravé jedlíky“, ale pokud vaše dítě má o stravování jen malý zájem, mohlo by to být známkou nějakého druhu lékařského nebo psychologického problému. Hormonální nebo metabolické problémy, jako je cukrovka nebo nadměrně aktivní štítná žláza, mohou být někdy příčinou špatného přírůstku hmotnosti.
    • Gastrointestinální nebo jiné problémy mohou jídlo zneklidňovat nebo mohou být ve hře nediagnostikované potravinové alergie.
    • Některé léky mohou snížit chuť k jídlu, proto zvažte tuto možnost, pokud vaše dítě užívá léky.
    • Bohužel i děti v předškolním věku mohou mít poruchy příjmu potravy kvůli faktorům, jako je tlak vrstevníků.
    • Vaše dítě může být také nadměrně aktivní a jednoduše spálí více kalorií, než přijme.
  2. 2
    Poraďte se s dětským lékařem. Pokud vaše dítě dostává pravidelné lékařské prohlídky, může to být pediatr, který vás informuje, že by vašemu dítěti prospělo zvýšení jeho hmotnosti. Nikdy se však nebojte na toto téma upozornit, pokud máte obavy.
    • Jak již bylo zmíněno, potravní intolerance nebo alergie, zažívací potíže a řada dalších zdravotních problémů mohou být někdy příčinou podváhy dítěte. Lékař vašeho dítěte může pomoci diagnostikovat a léčit takové problémy.
    • To znamená, že problém lze nejčastěji zlepšit změnami, které vy a vaše dítě můžete provést doma. Rada lékaře je však vždy prospěšná.
  3. 3
    Dodržujte speciální rady pro kojence. Jednání s kojencem, který potřebuje přibrat, se samozřejmě bude lišit od staršího dítěte. I když vážné příčiny jsou vzácné, obvykle problém spočívá v technice krmení, produkci mateřského mléka nebo gastrointestinálních problémech.
    • Pokud máte obavy, že vaše dítě má podváhu, vždy se poraďte s lékařem. Lékař může nařídit vyšetření vašeho dítěte nebo vás odkázat na odborníka na krmení (k dodržení techniky krmení) nebo pediatrického gastroenterologa.
    • Opravné prostředky se budou lišit podle konkrétní situace vašeho dítěte, ale mohou zahrnovat: doplnění kojení umělou výživou (pokud je produkce mléka nedostatečná); nechat kojence kojit tak často a tak dlouho, jak si přeje (vyhnete se tak přísnému plánování); změna značek receptury (v případě nesnášenlivosti nebo alergie nebo zvýšení obsahu kalorií); nebo zavádění pevných potravin o něco dříve, než je obvyklý věk šesti měsíců. Příležitostně mohou být předepsány léky na kyselý reflux.
    • Přírůstek hmotnosti v raném věku je pro dlouhodobé zdraví zásadní, takže nedostatky je třeba vždy řešit vhodnou lékařskou radou. Podprůměrný přírůstek hmotnosti lze téměř vždy zvrátit a vést k trvalým problémům.
Pokud nemůže jíst pevnou stravu
Čím nakrmit své dítě, pokud nemůže jíst pevnou stravu a potřebuje přibrat?

Metoda 2 ze 4: změna chování

  1. 1
    Krmit děti s podváhou častěji. Mnohokrát problém není v tom, co dítě jedí, ale jednoduše v tom, kolik. Malé děti mají malé žaludky a musí jíst častěji než dospělí.
    • Děti možná budou muset každý den jíst pět nebo šest menších jídel spolu s občerstvením.
    • Kdykoli pocítí dítě s podváhou hlad, nakrmte ho.
  2. 2
    Zajistěte důležitost jídla. Zatímco sypete podle potřeby občerstvení, připravte si v den vašeho dítěte pravidelná ohniska jídla. Naučte ho, že jídlo je důležité a příjemné.
    • Pokud se zdá, že čas na jídlo je nepříjemný nebo načasovaný, nebo nějaký druh trestu (například sedět, dokud si nevyčistíte talíř), pak děti pravděpodobně nebudou nadšenými jedlíky.
    • Udělejte si jídlo pravidelnou rutinou. Vypni televizi. Snažte se jíst a užívat si soustředění.
  3. 3
    Buďte dobrým příkladem. I když vaše dítě možná bude muset přibrat pár kilogramů, může vám prospět ztráta pár. I kdyby tomu tak bylo, neměly by se vaše stravovací návyky lišit tak odlišně, jak si možná myslíte. Jíst různé potraviny bohaté na živiny je nezbytné pro podváhu, nadváhu a všechny mezi nimi.
    • Děti se učí tím, že vás sledují. Pokud pravidelně zkoušíte nová jídla a volíte zdravé možnosti, jako je ovoce, zelenina a celozrnné obiloviny, je pravděpodobnější, že si tyto návyky osvojí.
    • Díky tomu, že se z nezdravého jídla stane vzácná požitek, budete mít prospěch oba, ať už potřebujete přibrat nebo zhubnout.
  4. 4
    Podporujte pravidelné cvičení. Stejně jako zdravé stravování je i cvičení spojeno s úbytkem hmotnosti častěji než s přibýváním na váze. Ve spojení s chytrým jídlem však může být součástí režimu přibývání na váze.
    • Zejména u starších dětí přidání svalové hmoty pravděpodobně zvýší váhu a je vždy zdravější než přidání tělesného tuku.
    • Cvičení může často stimulovat chuť k jídlu, proto zkuste povzbudit fyzickou aktivitu před jídlem a zjistěte, zda to pomáhá.
I když je vláknina pro zdravou výživu důležitá
I když je vláknina pro zdravou výživu důležitá, možná to nebudete chtít přehánět s dětmi, které se snaží přibrat.

Metoda 3 ze 4: výběr kaloricky a nutričně bohatých potravin

  1. 1
    Vynechejte nezdravé volby. Ano, koláče, sušenky, limonády a jídla rychlého občerstvení mají vysoký počet kalorií, které mohou zvýšit váhu. Náklady na další potenciální zdravotní problémy (včetně dětské cukrovky nebo srdečních onemocnění) však převažují nad malými přínosy.
    • Potraviny bohaté na kalorie, ale chudé na živiny, jako jsou sladké nápoje, nejsou odpovědí na zdravé přibývání na váze. Potraviny, které jsou bohaté na kalorie i živiny, jsou nejlepší volbou, protože pomáhají zvyšovat váhu a poskytují základní vitamíny a minerály.
    • Neříkejte svému dítěti, že potřebuje „vykrmit“ nebo „dát si maso na kostech“ - řekněte, že si musíte vybrat a jíst zdravější jídlo.
  2. 2
    Podávejte různá jídla bohatá na živiny. Odrůda je důležitá nejen proto, že nabízí nejlepší škálu životně důležitých živin, ale také proto, že pomáhá udržet jídlo zajímavé. Pokud je doba jídla fuška nebo nuda, bude obtížnější přimět vaše dítě, aby chtělo jíst.
    • Vysokokalorická a vysoce výživná strava pro zvýšení tělesné hmotnosti u dětí by měla obsahovat škrobové sacharidy (těstoviny, chleby, cereálie); nejméně pět porcí ovoce a zeleniny denně; bílkoviny (maso, ryby, vejce, fazole); a mléčné výrobky (mléko, sýr atd.).
    • Všechny děti do dvou let by měly konzumovat plnotučné mléčné výrobky a lékař vašeho dítěte může doporučit pokračování v této praxi i po tomto věku, aby podpořil přírůstek hmotnosti.
    • I když je vláknina pro zdravou výživu důležitá, možná to nebudete chtít přehánět s dětmi, které se snaží přibrat. Příliš mnoho celozrnných těstovin nebo hnědé rýže může způsobit, že se dítě bude příliš dlouho cítit plné.
  3. 3
    Využívejte zdravé tuky. Máme sklon myslet na tuky jako na špatné, ale není tomu tak vždy. Mnoho rostlinných tuků je zejména nezbytnou součástí zdravé výživy. Zdravé tuky jsou také ideální pro přibývání na váze, protože poskytují přibližně devět kalorií na gram, na rozdíl od přibližně čtyř na gram pro sacharidy nebo bílkoviny.
    • Lněný olej a kokosový olej jsou dobrou volbou a lze je přidat do široké škály potravin. Lněný olej má neutrální chuť, která může zůstat bez povšimnutí, zatímco kokosový olej může přidat příjemnou sladkost všemu, od restované zeleniny po smoothie.
    • Další dobrou volbou jsou olivy a olivový olej.
    • Ořechy a semena, jako jsou mandle a pistácie, poskytují dostatečné množství zdravých tuků.
    • Avokádo může poskytnout krémovou strukturu řadě potravin a současně nabídnout užitečné tuky.
  4. 4
    Vyberte chytré občerstvení. Dětem, které potřebují přibrat na váze, by mělo být nabídnuto pravidelné občerstvení. Stejně jako u jídel by ale měly být zdravé alternativy voleny před jídly s nízkým obsahem kalorií.
    • Zaměřte se na vysoce kalorické, vysoce výživné, snadno připravitelné a servírované občerstvení. Vyzkoušejte například arašídové máslo a želé na celozrnném chlebu; ořechy a sušené ovoce; jablka se sýrem; nebo krůtí zábal s avokádem.
    • Pokud jde o lahůdky, představte si možnosti, jako jsou otrubové muffiny, cereální tyčinky a jogurt, než se uchýlíte k dortům, sušenky a zmrzlině.
  5. 5
    Sledujte, co a kdy vaše dítě pije. Pro děti je důležitý adekvátní příjem vody, ale přílišné pití může naplnit a snížit množství jídla, které děti jedí.
    • Prázdné kalorické nápoje, jako je soda, neposkytují žádnou nutriční hodnotu, zatímco množství cukru v ovocných džusech může být při nadměrné konzumaci škodlivé pro zuby a celkové zdraví.
    • Voda je vždy dobrá volba, ale děti, které potřebují přibrat na váze, mohou mít prospěch z pití plnotučného mléka, koktejlů nebo koktejlů nebo dokonce z doplňků výživy, jako jsou PediaSure nebo Ensure. Poraďte se s pediatrem vašeho dítěte o nejlepších možnostech.
    • Nechte své dítě po jídle vypít většinu svého nápoje. Předtím přeskočte pití a dejte mu vypít jen tolik, abyste se pohodlně (a bezpečně) najedli. To může pomoci vašemu dítěti „nenaplňovat“ nápoje.

Metoda 4 ze 4: Zvyšování počtu kalorií v potravinách

  1. 1
    Udělejte z mléka svého přítele. Snadné přidávání mléčných výrobků, jako je mléko a sýr, do široké škály potravin z nich dělá skvělé možnosti pro zvýšení obsahu kalorií (a živin).
    • Smoothies a mléčné koktejly jsou snadné způsoby, jak dětem pomoci vypít jejich kalorie, a přidání čerstvého ovoce může obsah výživy dále zvýšit.
    • Sýr lze roztavit nebo posypat téměř na cokoli, od vajec přes saláty až po dušenou zeleninu.
    • Zkuste přidat do konzervovaných polévek místo vody mléko a podávejte zakysanou smetanu, smetanový sýr nebo jogurty s ovocem nebo zeleninou.
    • Můžete se přizpůsobit, pokud má vaše dítě alergii nebo nesnášenlivost nebo pokud nechcete podávat mléčné výrobky. Sójová a mandlová mléka také poskytují značné množství kalorií a živin a hedvábné tofu lze použít například v smoothies.
  2. 2
    Poskytněte arašídové máslo. Dokud alergie nejsou problémem, arašídové máslo je téměř vždy vítaným doplňkem dětského jídla a poskytuje značné množství kalorií a bílkovin.
    • Slather arašídové máslo na celozrnný chléb, banány, jablka, celer, vícezrnné krekry a preclíky.
    • Můžete jej také smíchat do koktejlů a koktejlů a použít jej jako vrstvu „lepidla“ mezi dvěma palačinkami nebo francouzskými toasty.
    • Pokud jsou alergií na arašídy problém, může být dobrou alternativou mandlové máslo. Lněné semínko a lněný olej také poskytují dostatek kalorií a živin.
  3. 3
    Udělejte malé kroky k přidání kalorií. Jednoduché doplňky a náhrady mohou zvýšit výživný počet kalorií v potravinách schválených dětmi. Zkuste například:
    • Vaření těstovin a rýže v kuřecím vývaru místo vody.
    • Podáváme sušené ovoce, které děti mohou jíst více kvůli nedostatku vody, která by je naplnila.
    • Přidání lněného oleje s jemnou chutí do všeho od salátových dresinků po arašídové máslo a banánové smoothies.
    • Přidání vařeného hovězího nebo kuřecího masa k věcem, jako jsou těstoviny, pizza, polévka, dušené maso, míchaná vejce a makarony a sýry.
  4. 4
    Vyzkoušejte zdravé vysoce kalorické recepty. Internet, pokud je plný receptů, se hodí ke správnému zvýšení hmotnosti u dětí. Například online brožura od UC-Davis Medical Center obsahuje několik receptů vhodných pro děti, například ovocný dip a „super koktejl“.
    • Vysvětluje také, jak připravit vysoce kalorické mléko přidáním dvou lžící suchého sušeného mléka do každého šálku plnotučného nebo nízkotučného mléka.
    • Další užitečný článek obsahuje recept na „energetické koule “, pochoutku se sušeným ovocem, ořechy a další dobroty, které lze dlouhodobě skladovat a rychle podávat hladovým dětem.
Konzumovalo zdravé kalorické potraviny
Pokud vám lékař řekl, že vaše dítě potřebuje přibrat, povzbuzujte ho, aby změnilo stravovací návyky a konzumovalo zdravé kalorické potraviny.

Varování

  • Pokud máte obavy, že vaše dítě nepřibírá na váze nebo ztrácí váhu, neprodleně se poraďte se svým lékařem, zvláště pokud to vypadá jako velká změna nebo pokud je vaše dítě jinak nemocné.
  • Nepoužívejte výkrm ani sladká jídla a nápoje - jako jsou hranolky, koláče, tyčinky a limonády - a dejte tak svému dítěti kalorií navíc. Tyto potraviny mohou pomoci zvýšit váhu vašeho dítěte, ale mohou mít škodlivé účinky na jeho zuby, metabolismus, růst svalů, srdce a mozek a mohou komplikovat již existující zdravotní stavy (například cukrovku).

Otázky a odpovědi

  • Moje dítě má šest let a má podváhu. Jak ji přiměju, aby přibrala? Vždy trpí nachlazením, takže jí nedávám mléko. Je to dobrý nápad, nebo jí mám dát mléko?
    Zajistěte jí vyváženou stravu, doplňky stravy, vitamíny, glukózu, multivitamíny, mléčné výrobky (např. Mléko), dostatek vody a pravidelně ji kontrolujte. V této životní fázi potřebuje veškerou vaši péči, lásku a pozornost.
  • Čím nakrmit své dítě, pokud nemůže jíst pevnou stravu a potřebuje přibrat?
    Výživné smoothies a pyré pomáhají, pokud potřebují jíst a přibírat na váze.
  • Jak mohu vplížit maso do jídla mého dítěte? Je mu 4 roky a vůbec nejí maso.
    Neměli byste své dítě nutit jíst maso, pokud mu nechutná. Najděte další způsoby, jak dát svému dítěti bílkoviny, železo atd. Podrobnější rady vám poskytne dětský lékař nebo odborník na výživu.
  • Mohu dát svému 5měsíčnímu dítěti sušené sledě?
    Ještě ne. Pokračujte v užívání mateřského mléka nebo umělé výživy, protože je ještě velmi mladý. Můžete mu dát dětskou výživu, jakmile bude mít 6 nebo 7 měsíců.
  • Můj syn má 1 rok a 7 měsíců. Jeho váha je 10 kg a nepřibírá na váze. Co je za problém?
    Může to být celá řada věcí. Musíte vzít své dítě k lékaři.
  • Jak povzbudím svého syna, aby si pochutnal na jídle? Je vybíravý pojídač a musíme ho k jídlu přinutit.
    Pokud je to možné, nabídněte mu jídla, která má ráda a která jsou také zdravá. Udělejte z jeho jídla zábavu vytvořením obrázků, tvarů nebo smajlíků na jídle nebo nějakým způsobem rozjasněte jeho prezentaci. Zapojení některých dětí do přípravy jídla přiměřeným věku může také pomoci zvýšit jejich zájem o jídlo.
  • Jdu do 7. třídy a v současné době mám jen 62,2 kg. Kdykoli jdu k mé doktorce, říká, že jsem zdravá. Hodně jím, ale stále mám podváhu. Co bych měl dělat?
    Nemusíte nutně dělat nic, pokud váš lékař říká, že jste zdraví. Některým dětem chvíli trvá, než se vyplní, zatímco jiné budou kvůli své genetice vždy hubené.
  • Je 34 kg podváhy pro 4 metry 9 12-leté dívky
    Ne, 34 kg je dobrých. Doporučený rozsah pro vás je 69 až 44 kg.
  • Můj 12-letý má tenké nohy. Co bych měl dělat?
    Může tam být jen geneticky tenký, nebo ještě nemusí mít hodně svalů v nohou. Není nutně nutné nic dělat, ledaže by se to týkalo lékaře vašeho syna. Mohli byste ho povzbudit, aby více cvičil, a samozřejmě se ujistěte, že v této stravě dostává dostatek tuku a bílkovin.
  • Je mi 12 let a jsem tak rozrušená a docela štíhlá, žádné z mých šatů nesedí dobře a nelíbí se mi tolik „normálních“ jídel. Co můžu dělat?
    Můžete zkusit jíst dětskou výživu - to je velmi dobré a výživné, nebo můžete zkusit jíst více sacharidů, jako je rýže (existují různé druhy rýže, pokud nemáte rádi bílou rýži) nebo těstoviny (opět existují různé druhy, ravioli, penne atd.).

Komentáře (8)

  • nadezdasaskova
    Naučil jsem se vybrat nejlepší jídlo pro mé dítě.
  • jankumilan
    Dobrá rada, jak přimět vaše dospívající dítě růst.
  • cronaeli
    Velmi snadno pochopitelné a poučné. Děkuji mnohokrát.
  • kaltenwerth
    Je to opravdu užitečné. Díky moc!
  • karelle65
    Byl to vyvážený článek.
  • gchmelarova
    Dozvěděli jsme se o přírůstku hmotnosti a jídle dětí. Děkuji průvodci.
  • kareemankunding
    Pomohlo mi to myslet mimo krabici. Začal jsem se zabývat uvedenými důvody, proč moje dívky (dvojčata 10 let) nemají chuť k jídlu. Děkuju.
  • sbuckridge
    Dal mi několik opravdu skvělých nápadů a receptů na extra kalorie pro moji vnučku s podváhou. Od narození jsme bojovali s její váhou, což nám dává některé opravdu dobré možnosti, které jsou realistické, a potraviny, které by dítě ve skutečnosti mohlo jíst.
Související články
  1. Jak se oblékat 12letý?
  2. Jak být dobrým pobytem doma rodiče?
  3. Jak se vyhnout konfliktům mezi rodiči a učiteli?
  4. Jak zjistit, proč vaše dítě bojuje ve škole?
  5. Jak provést adopci po rodičích?
  6. Jak povzbudit řeč u dítěte?
Tento web používá cookies k analýze návštěvnosti a personalizaci reklam. Pokud stránky dál používáte, dáváte najevo, že s tím souhlasíte. Pro více informací navštivte naše Zásady ochrany osobních údajů.
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedInGoogle+YoutubeRedditDribbbleBehanceGithubCodePenWhatsappEmail