Tento web používá cookies k analýze návštěvnosti a personalizaci reklam. Pokud stránky dál používáte, dáváte najevo, že s tím souhlasíte. Pro více informací navštivte naše Zásady ochrany osobních údajů.

Jak přidat chuť do Quinoa?

Chcete-li quinoi přidat chuť, zkuste při vaření přidat koření a bylinky, jako je bobkový list, česnek, špetka soli nebo nějaký černý pepř. Případně si quinoa uvařte v bujónu místo vody, nebo přidejte do quinoa chutný olej, jako je kokos nebo sezam, jakmile se začne vařit. Můžete také zkusit přidat omáčky, jako jsou rajčata nebo kari, které vám do zrn přidají nějakou příchuť. Pokud dáváte přednost, přidejte do vařené quinoa trochu limetkového nebo pomerančového džusu nebo nakrájená rajčata a avokádo, které doplní chuť vašeho hlavního jídla. Chcete-li se naučit péct s quinoa, čtěte dál!

Případně si quinoa uvařte v bujónu místo vody
Případně si quinoa uvařte v bujónu místo vody, nebo přidejte do quinoa chutný olej, jako je kokos nebo sezam, jakmile se začne vařit.

Quinoa je semeno, které se původně nacházelo v andské oblasti jižní Evropy a bylo po tisíce let používáno jako základ stravy Inkovými národy. Ačkoli se quinoa běžně vaří jako obilí, je neuvěřitelně bohatá na živiny; má pozoruhodně vysoký obsah bílkovin (8 gramů na šálek), železa, hořčíku, folátů, omega-3 mastných kyselin a draslíku a má nízký glykemický index, což je ideální volbou pro diabetické úvahy. S lehkou chrumkavostí a příjemně ořechovou chutí není divu, že se quinoa stala tak populární superpotravinou. Ať už kvůli zdraví nebo čistě kvůli chuti, existuje nespočet způsobů, jak účinně integrovat quinoa do nových nebo stávajících receptů. Je také skvělou náhradou za těstoviny, rýži a kuskus, pokud dodržujete bezlepkovou dietu. Stejně jako u mnoha zrn může být přidání skvělé chuti do quinoa rychlé a jednoduché; trik spočívá v tom, jak umět nejlépe extrahovat a doplnit jeho komplexní, ořechovou chuť.

Metoda 1 ze 3: Začínáme s quinoa

  1. 1
    Poznejte svou quinoa. Existuje spousta konkrétních druhů quinoa a výběr, který uděláte v supermarketu, bude mít významný dopad na to, jak chutná váš recept. Obvykle, když lidé zmiňují quinoa, mají na mysli bílou, prostou odrůdu. Obyčejná quinoa je tedy nejvšestrannějším a nejspolehlivějším typem. Pokud jste dříve neměli s vařením quinoa mnoho zkušeností, doporučujeme vám začít s bílou quinoa. Je to také nejrychlejší vaření - mezi deseti a patnácti minutami.
    • Červená quinoa si po uvaření drží svůj tvar, takže je nejlepší volbou pro saláty. Jeho barva a živost vytváří perfektní postel pro zeleninu nebo bílkoviny, jako je maso a luštěniny. Vaření červené quinoa trvá o něco déle - kolem dvanácti až sedmnácti minut.
    • Černá quinoa je o něco sladší a zemitější než její prostý protějšek. Jeho nápadná barva z něj činí doporučenou volbu, pokud chcete, aby byl váš recept vizuálně (a také chutně) nezapomenutelný. Nicméně, černá quinoa trvá nejdelší dobu vařit v hrnci - mezi třinácti a osmnácti minutách.
  2. 2
    Opláchněte quinoa. Poté, co jste se rozhodli, jaký druh quinoa chcete použít, je důležité semena řádně opláchnout. Quinoa roste s ochranným povlakem zvaným saponin, který chutná hořce, když není správně vypláchnut. Umístěte quinoa do sítka s jemnými oky a protékejte studenou vodou, aby voda dopadla na každé sousto. Přestože je většina quinoa v obchodě již předem opláchnutá, doporučuje se, abyste si ji jednou provdali. Nemusí to být nic drastického; dvouminutové opláchnutí je víc než dost na to, abyste ze své quinoa dostali co nejvíce, ne-li veškerou hořkost.
  3. 3
    Vařte základní quinoa. Než přejdete na přidání chuti a chuti do vaší quinoa, je důležité si uvědomit, jak ji připravit. Chcete-li připravit quinoa podle svého receptu, přidejte do hrnce šálek a půl vody na každý šálek obilí, který budete používat. Počkejte, až voda začne vřít, a poté oheň snižte na mírném ohni. Přidejte quinoa a počkejte na danou dobu uvedenou v příkladech výše. Poté budete mít zásobu quinoa, kterou můžete použít prakticky v jakémkoli pokrmu.
    • Vraťte quinoa na pánev a před použitím v receptu ji nechejte asi patnáct minut odpočívat. Trochu to vyschne a vaše quinoa bude lehká a nadýchaná, nebude mokrá a shluknutá.
    • Spíše než hrnec můžete quinoa vařit pomocí rýžovače. I když se jejich vzhled může lišit, způsob, jakým vaří, je docela podobný a používání rýžovače vám může zmírnit část pracovní zátěže. Pamatujte však, že quinoa (10–20 minut) trvá vaření podstatně méně času než rýže (40 minut); tuto skutečnost je třeba vzít v úvahu při použití čehokoli, co se běžně používá k výrobě rýže.
    • Pro alternativní předběžnou metodu vaření můžete quinoa dát na pánev s trochou oleje (řepka, oliva nebo sezam) na mírném až středním ohni. Neustále míchejte po dobu šesti až osmi minut a sledujte, zda nehoří. Pokud quinoa zahřejete, pomůže vám zvýraznit přirozenou ořechovou chuť, než ji přidáte do svého receptu.
    • Pokud jste připoutaní časem a hledáte něco opravdu jednoduchého, quinoa má tendenci být podstatně lepší ochutnávkou než většina jiných zrn. Přidání soli a pepře do obyčejné quinoa může být příjemné, i když trochu sparťanské jídlo.
Doporučuje se přidat lžíci oleje na šálek quinoa
Pokud vaříte quinoa přes hrnec, doporučuje se přidat lžíci oleje na šálek quinoa.

Metoda 2 ze 3: Namáčení chuti do quinoa

  1. 1
    Přidejte do své quinoa během vaření koření a bylinky. Quinoa absorbuje příchutě kolem sebe. Jakmile si quinoa opláchnete a připravíte, nejpřímější a nejběžnější způsob, jak do ní přidat chuť, je přidání koření, jako byste to udělali u konvenčního zrna, jako je rýže. Bobkový list, rozbitý stroužek česneku, špetka soli, trochu černého pepře - to vše je osvědčené koření kombinované s quinoa.
    • Vytvořte si brašnu na koření, pokud si jen přejete vůni ve své quinoi. Toho lze dosáhnout umístěním bylin do malého čtverce v tenké látce. Svázejte tkaninu uzavřenou trochou kuchyňského motouzu. Přidejte brašnu přímo do vody před přidáním quinoa. Nechte to vařit s quinoa, poté ji po uvaření odstraňte.
  2. 2
    Vařte quinoa v bujónu místo vody. Kvůli schopnosti quinoa tak účinně vstřebávat příchutě a tekutiny je její vaření v ochuceném vývaru rychlý a snadný způsob, jak udělat sousto chutné. Experimentování s různými druhy surovin přinese různé příchutě; Doporučuje se vyzkoušet alespoň pár, abyste získali dojem o všestrannosti tohoto semene.
    • Mírná chuť mu dodá zeleninový vývar (například houba) nebo kuřecí vývar. Hovězí vývar nebo vývar z mořských plodů mu dodá nejvýraznější chuť. Pro zmírnění chuti použijte polovinu vody a polovinu vývaru.
    • Vyberte si vývar s nízkým obsahem sodíku pro zdravější variantu. Stále přinášejí vašemu pokrmu hodně chuti. Chcete-li získat více chuti, použijte kostky bujónu - mějte však na paměti, že kostky bujónu výrazně zvýší obsah sodíku.
  3. 3
    Když se quinoa začne vařit, naneste na ni olej. Sezamový olej, kokosový olej nebo olej z vlašských ořechů dodá chuti vaší quinoa jemnou nuanci. Pokud vaříte quinoa přes hrnec, doporučuje se přidat lžíci oleje na šálek quinoa.
  4. 4
    Přidejte omáčku do quinoa. Stejně jako u mnoha dalších pokrmů je omáčka účinným způsobem, jak do vašeho jídla přidat nějakou chuť. Existuje nespočet omáček, ze kterých si můžete vybrat, a vzhledem k tomu, jak chutná je quinoa podle chuti, bude mít vybraná omáčka pravděpodobně největší určující účinek na pokrm. Pokud hledáte potenciální scénáře, jak kombinovat omáčku a quinoa, myslete na další zrna, která pravidelně omáčkujete. Dokonce i těstoviny mohou být rozumně nahrazeny quinoa. I když možná budete chtít zkusit vařit základní rajčatovou omáčku vedle máte-li quinoa začít, možnosti jsou prakticky nekonečné. Zkuste online vyhledat několik základních receptů; s rozmachem nedávné popularity quinoa existuje spousta blogů o vaření, které jsou více než ochotné vyjmout dohady z vaší rovnice.
Pokud jste dříve neměli s vařením quinoa mnoho zkušeností
Pokud jste dříve neměli s vařením quinoa mnoho zkušeností, doporučujeme vám začít s bílou quinoa.

Metoda 3 ze 3: doplnění quinoa o další přísady

  1. 1
    Přidejte do své quinoa ovoce a zeleninu. Zatímco quinoa účinně absorbuje příchutě kolem ní, její přirozená chuť může velmi dobře ladit s dalšími přísadami. Pokud do své quinoi vložíte sezónní ovoce a zeleninu, uděláte to chutné jídlo. Zejména quinoa se hodí k citrusům a jablkům k vytváření sladkých a lehkých pokrmů. Doplňuje také listovou zeleninu a méně škrobnatou zeleninu. Experimentujte a najděte, co se vám líbí.
    • Přidejte limetkový a pomerančový džus s jejich doprovodnou chutí a podávejte s mořskými plody.
    • Přidejte rajče, avokádo a limetku pro jihozápadní chuť.
    • Přidejte squash, papriku a kukuřici a připravte si lahodný sukotash.
    • Pokud máte chuť trochu to okorenit, zkuste hořčici a česnek.
  2. 2
    Zkombinujte maso a quinoa pro bohaté a vydatné jídlo. Jelikož hovězí maso bývá velmi šťavnaté, je v tomto případě doporučeným standardem. Zejména mleté maso doplňuje jídlo z quinoa; čím menší kousky masa, tím větší povrch nabízí maso, aby rozptýlilo svou chuť mezi zrny, a pokud má maso podobnou velikost jako zrna, nabídne mnohem vyváženější konzistenci, což umožní ingrediencím, aby se při každém kousnutí rovnoměrně rozměrovaly..
  3. 3
    Quinoa používejte na jakémkoli místě, kde byste použili čočku, kukuřici, proso, rýži nebo těstoviny. Vychutnáte si mnohem zdravější a výživnější jídlo. Vyzkoušejte quinoa místo tortilly, až budete připravovat enchilady! Ačkoli se pokyny pro vaření pro quinoa mohou lišit od přísady, kterou nahrazuje, najdete quinoa, která se těmto pokrmům docela dobře přizpůsobí, a v některých případech může dokonce předčit originál kvůli chuti i kvůli výživě!
    • Například: Zkuste quinoa připravit jako rizoto. Na olivovém oleji restujte nakrájenou cibuli. Přidejte opláchnutou quinoa do pánve, dokud není pokryta olejem. Přidejte trochu teplé tekutiny a často ji míchejte, dokud není krémová, propečená a lahodná. To je zvláště chutné s přidáním mořských plodů.
  4. 4
    Pečeme recept s quinoa. V případě pečení je quinoa dokonale vhodná k nahrazení dalších ingrediencí, které byste jinak použili jako primární základ, jako je bílá mouka. Existuje mnoho receptů, od zdravých snídaňových barů přes čokoládové sušenky až po koblihy. Přidáním nebo nahrazením quinoa bude recept lahodný a mnohem výživnější.
    • Quinoa, stejně jako jiná zrna, může být rozemletá na jemnou mouku. Quinoa mouka má trochu kyselý zápach, který skvěle funguje v receptech na chléb a anglické muffiny. Ale nebojte se to vyzkoušet na pečivu, zejména v tandemu s jinými bezlepkovými moukami. Bílkoviny v mouce vám pomohou dát těstu větší strukturu a růst.
  5. 5
    Vyzkoušejte vločky quinoa. Důležitou stránkou přidání chuti quinoa je prozkoumání způsobů, jak může nahradit jiné přísady. Vločky quinoa jsou skvělou alternativou k ovesnému ovesu a slouží k přidání více bílkovin do vašich ovesných snídaní, občerstvení a dezertů. Stejně jako u ranních ovesných vloček může přidání sirupu nebo bobulí způsobit rychlou a lahodnou snídani.
    • Dělají skvělé horké cereálie, ale jsou skvělým doplňkem vaflí, palačinek, granulí a sušenek.
Chcete-li quinoi přidat chuť
Chcete-li quinoi přidat chuť, zkuste při vaření přidat koření a bylinky, jako je bobkový list, česnek, špetka soli nebo nějaký černý pepř.

Tipy

  • Vzhledem k tomu, že quinoa zadržuje hodně vody, zkuste po dokončení vaření část vody vypustit sítkovým sítkem. Tím zabráníte tomu, aby přebytek zředil vaše jídlo.
  • Použijte časovač a dávejte pozor na své quinoa. Budete vědět, že vaše quinoa je hotová, když vypadá, že se otevřela. Odhalí malý řetězec, který je zárodkem jádra.
  • Uchovávejte quinoa v chladničce se vzduchotěsnou plastovou nádobou. Veškeré porce, u kterých se neplánuje konzumace během následujících 2–3 dnů, by měly být uloženy v mrazáku.
  • Před podáváním quinoa načechrejte, pomocí vidličky ji promíchejte a vhoďte do misky. Díky tomu bude quinoa lehká a vzdušná a zlepší se struktura jídla.

Komentáře (6)

  • katharinagibson
    Celý článek byl užitečný a poučný. Nevěděl jsem, že quinoa může být nahrazena bílou moukou, takže to bylo obzvláště užitečné.
  • romaguerabernic
    Nevěděl jsem, jak opláchnout, balíček neřekl. Nepřemýšlel jsem o jídle jako o snídani. Dík!
  • sister11
    Rádi se naučíme, jak eliminovat hořký aspekt, protože naše domácí quinoa je tak hořká!
  • muzikkarolina
    Chystám se připravit kyperský salát a protože jsem alergický na lepek, quinoa je moje jediná alternativa a chci, aby měla nějaký „život“, přidám buď bobkový list nebo citronovou kůru. Jsem si jist, že bude chutnat mnohem hezčí. Děkuju.
  • renenovacek
    Tento článek pomohl zaplnit mezery v malém množství znalostí o quinoa. Dík! Bylo to skvělé! Těším se, až využiji všechny informace k přidání tohoto výživného zrna do stravy mé rodiny.
  • kristyna73
    Tento článek mi dal další způsoby, jak připravit quinoa, což se mi nelíbí. Děkuju.
Související články
  1. Jak připravit léčivou česnekovou polévku?
  2. Jak připravit zapečené brambory?
  3. Jak vařit fialové brambory?
  4. Jak upéct červenohnědé brambory?
  5. Jak vařit brambory v mikrovlnné troubě?
  6. Jak udělat ananasový dort v mikrovlnné troubě?
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedInGoogle+YoutubeRedditDribbbleBehanceGithubCodePenWhatsappEmail