Jak přestat v noci přemýšlet?

Na internetu je k dispozici spousta bezplatných zdrojů
Na internetu je k dispozici spousta bezplatných zdrojů, které jsou speciálně navrženy tak, aby zabránily nočním přemýšlením lidí a podporovaly noc klidného spánku.

Pravidelný dobrý noční spánek je nezbytný pro udržení dobrého fyzického a duševního zdraví. Mnoho lidí je však ovlivněno nočním přemýšlením a v tuto chvíli to může být těžké překonat. Zkuste použít několik jemných technik, abyste se odvedli od přemýšlení, jako je hluboké dýchání, meditace nebo čtení některé ze svých oblíbených knih. Nastavení konzistentní rutiny před spaním může také pomoci zabránit přehnanému přemýšlení dříve, než vaše hlava narazí na polštář.

Metoda 1 ze 3: Pomozte si usnout

  1. 1
    Procvičujte pomalé a hluboké dýchání, abyste se cítili klidně. Když máte pocit, že jste přemoženi přemýšlením a že nemůžete spát, je snadné začít nesprávně dýchat, což může ztěžovat zvládnutí. Lehejte klidně nebo se posaďte, pokud potřebujete. Poté se nadechněte po dobu 4 sekund nosem, zadržte dech na 7 sekund a vydechněte po dobu 8 sekund.
    • Pokuste se dýchat hluboko do břicha, abyste uvolnili napětí, které vaše tělo může zadržovat.
    • Pro hluboké dýchání nemusíte opustit postel. Můžete to udělat přesně tak, jak jste.
    • Obvykle postačuje nácvik hlubokého dýchání přibližně 10 minut.
  2. 2
    Vyzkoušejte meditaci, která vám pomůže vyčistit myšlenky. Meditace je vynikající, aby pomohla uvolnit napětí, které může vaše tělo držet, a odvrátila vás od přemýšlení. Procvičujte všímavou meditaci tím, že zhluboka dýcháte, soustředíte se na to, co si v současnosti všimnete, a uvolňujete neužitečné myšlenky.
    • Pokud se opravdu snažíte spát kvůli přemýšlení, můžete také zkusit meditaci s průvodcem. Na internetu je k dispozici spousta bezplatných zdrojů, které jsou speciálně navrženy tak, aby zabránily nočním přemýšlením lidí a podporovaly noc klidného spánku.
    Mnoho lidí je však ovlivněno nočním přemýšlením
    Mnoho lidí je však ovlivněno nočním přemýšlením a v tuto chvíli to může být těžké překonat.
  3. 3
    Pomocí progresivní svalové relaxace uvolněte tělo. Dýchejte při individuálním napínání každé skupiny svalů v těle, jako jsou prsty na nohou, jádro nebo paže. Držte napětí po dobu 5 sekund a poté vydechujte, když napětí pomalu uvolňujete. Pro nejlepší efekt se propracujte různými skupinami svalů v těle.
    • Můžete například začít prsty na nohou, pak přejít na lýtka, stehna a úplně až k ramenům.

Metoda 2 ze 3: odvádění pozornosti

  1. 1
    Přečtěte si několik kapitol knihy, které vám pomohou odvrátit pozornost od vašich myšlenek. Uložte si vedle postele několik knih, abyste nemuseli trávit čas jejich hledáním. Během čtení se zaměřte na děj, postavy a dokonce i na to, jaké to je držet knihu ve svých rukou.
    • Zkuste číst, dokud nepocítíte ospalost, a poté zkuste znovu zavřít oči.
    • I když potřebujete číst světlo, snažte se udržovat nízká a ztlumená světla, pokud můžete udržovat prostředí příjemné na spaní.
  2. 2
    Vytvořte krátký seznam vděčnosti, který vám pomůže soustředit se na pozitivnější myšlenky. Přemýšlení v noci často zahrnuje převážně negativní myšlenky, jako jsou starosti, úzkosti nebo stresy. Může být užitečné pokusit se rozptýlit se také připomenutím pozitivních věcí. Vyjmenujte části svého dne, za které jste byli vděční, bez ohledu na to, jak malé se zdají.
    • Mohou být zahrnuty věci, jako je procházka, rozhovor s přítelem nebo pití dobré kávy.
    • Můžete si buď vytvořit seznam vděčnosti v hlavě, nebo napsat fyzickou kopii.
    Že začnete přemýšlet
    Dělejte tyto činnosti před spaním každou noc, abyste se cítili klidně, uvolněně a je méně pravděpodobné, že začnete přemýšlet.
  3. 3
    Zapište si seznam úkolů, abyste se zbavili všech naléhavých starostí. Pokud máte na paměti věci, které musíte udělat nebo si na ně pamatovat, a prostě se nezastaví, zkuste si je zapsat. To vám může pomoci odstranit je z vašich bezprostředních myšlenek a zablokovat vzor přemýšlení.
    • Vedle postele si nechte pero a kousek papíru nebo deník a zapište si vše, co musíte příští den udělat, bez ohledu na to, jak triviální se to může zdát.
    • Možná vás překvapí, o kolik lehčí a jasnější jsou vaše myšlenky poté.
    • Snažte se strávit psaní seznamu příliš dlouho. K provedení triku by mělo stačit pouhých 15–20 minut.
  4. 4
    Promluvte si o svých myšlenkách, pokud je někdo jiný vzhůru. Někdy může být užitečné promluvit si o svých myšlenkách s někým jiným. Pokud je někdo, komu důvěřujete, současně vzhůru, vysvětlete mu, čím procházíte.
    • Nemusí být schopni vyřešit žádné problémy, se kterými se možná setkáváte, ani radit, ale prostě mít někoho, kdo by vás poslouchal, může mít velký rozdíl.
    • Pokud v té době nikdo jiný není vzhůru, zkuste si s někým promluvit ráno, aby vám pomohl vyčistit myšlenky na následující noc.
  5. 5
    Pokud máte pravidelně problémy s nočním přemýšlením, vyhledejte odbornou pomoc. Může se cítit ohromující a obtížné, pokud v noci hodně přemýšlíte a brání vám v dobrém spánku. Je však důležité pamatovat na to, že mnoho lidí bojuje s přemýšlením a že existují způsoby, jak to zlepšit.
    • Zkuste si promluvit s lékařem nebo odborníkem na duševní zdraví, jako je poradce, terapeut nebo psycholog, protože vám mohou poskytnout pomoc a podporu pro vaši konkrétní situaci.
    • Některým lidem mohou nesmírně pomoci léky, které jim pomohou spát a přestat přemýšlet.
Pokud máte v noci velké potíže s překonáním svých myšlenkových vzorů
Pokud máte v noci velké potíže s překonáním svých myšlenkových vzorů, zkuste vyhledat pomoc od kvalifikovaného spánkového specialisty.

Metoda 3 ze 3: vytvoření rutiny před spaním

  1. 1
    Vyhraďte si 1 hodinu, než budete každou noc spát, abyste si odpočinuli. Ať už jste měli doma odpočinkový den, absolvovali jste velké cvičení v tělocvičně nebo jste strávili dlouhý den v kanceláři, vaše mysl a tělo potřebují čas na odpočinek, než jdete spát. Plánujte dopředu, abyste své rutině před spaním mohli každou noc věnovat 1 hodinu, i když to znamená vzdát se času stráveného s gadgety.
    • Snažte se zůstat důslední a disciplinovaní ohledně své rutiny před spaním, protože čím více ji procvičujete, tím více vám může pomoci.
  2. 2
    Nepoužívejte technologii nebo jiná zařízení, která vám pomohou uvolnit se. I když může být lákavé procházet sociální média nebo sledovat další epizodu vaší oblíbené televizní show těsně předtím, než se pokusíte spát, může to ve skutečnosti způsobit více škody než užitku. Vypněte zařízení a udržujte je mimo postel, aby bylo používání méně lákavé.
    • Pokud zjistíte, že rutina před spaním je stále přerušována oznámeními o e-mailech, zprávách nebo hovorech, zkuste přepnout zařízení do letového režimu. Můžete si zkontrolovat oznámení a ráno odpovědět na vše, co potřebujete.
    • Mnoho zařízení vyzařuje modré světlo, které stimuluje váš mozek, což ztěžuje spánek a snáze končí přemýšlením.
  3. 3
    Vyberte si 3-4 uklidňující a tiché aktivity, které začleníte do své rutiny. Přemýšlejte o činnostech, které vás baví a které vám pomohou cítit se klidně, uvolněně a uzemněně. Můžete například zahrnout čtení knihy, pití šálku oblíbeného čaje, koupel nebo sprchu, psaní do deníku nebo meditaci.
    • Dělejte tyto činnosti před spaním každou noc, abyste se cítili klidně, uvolněně a je méně pravděpodobné, že začnete přemýšlet.
    • Snažte se vyhnout činnostem, které jsou hlasité nebo jasné, protože díky nim se budete cítit spíše vzhůru než klidně a ospale.

Tipy

  • Pokud máte v noci velké potíže s překonáním svých myšlenkových vzorů, zkuste vyhledat pomoc od kvalifikovaného spánkového specialisty.

Otázky a odpovědi

  • V noci nemůžu spát, ale během dne se cítím velmi ospalý. Co bych měl dělat?
    Pokuste se resetovat tělesné hodiny tak, že se pokusíte pomalu vrátit ke svému běžnému spánkovému plánu. Odolávejte nutkání spát ve dne a jít spát téměř v noci. Pokud to budete dělat pravidelně, nakonec se obnoví přirozený spánkový cyklus vašeho těla.

Přečtěte si také:

Související články
  1. Jak žít život bez problémů?
  2. Jak jednat s někým, kdo je vždy pozdě?
  3. Jak ztrácet hodinu?
  4. Jak rychle trávit čas s dětmi?
  5. Jak vyslovit běžná slova v bengálštině?
  6. Jak se naučit čínsky v Číně?
Tento web používá cookies k analýze návštěvnosti a personalizaci reklam. Pokud stránky dál používáte, dáváte najevo, že s tím souhlasíte. Pro více informací navštivte naše Zásady ochrany osobních údajů.
FacebookTwitterInstagramPinterestLinkedInGoogle+YoutubeRedditDribbbleBehanceGithubCodePenWhatsappEmail